Handelsbetingelser
Juridiske oplysninger om Virksomheden:
Den Kinesiske Købmand ApS
Nørre Voldgade 54, st.
DK-1358 København K
CVR: 34737347
Generelt
Nedenstående salgsbetingelser gælder for alle tilbud, salgsordrer og leverancer fra Den Kinesiske Købmand. Betingelserne gælder i de tilfælde, hvor der ikke er indgået anden skriftlig aftale mellem Dem som køber og Den Kinesiske Købmand.
Alle kontrakter indgås på dansk. Det er ikke muligt at få adgang til kontrakten efterfølgende via vores website. Skulle De få brug for, at få tilsendt et nyt eksemplar af kontrakten pr. e-mail, så send en e-mail til Den Kinesiske Købmand.
Priser
Alle priser er i danske kroner og er inklusive moms, medmindre andet er angivet. Totalprisen på Deres ordre vises, og vil være dét beløb, der skal betales.
Der tages forbehold for prisfejl. Der tages forbehold for prisfejl, udsolgte eller udgåede varer og leveringssvigt fra leverandører. Vi forbeholder os ret til at reducere eller afvise en ordre.
Varesalg til Grønland, Norge og Færøerne er MOMSFRI.
Bestillinger
I denne butik kan De bestille Deres varer online. Har De spørgsmål til produkter eller Deres online ordre kan De sende en mail til vores købmandspersonale Den Kinesiske Købmand eller ringe +45 33143361 og taste 3.
Forsendelse & Levering
Forsendelse
Alle varer afsendes fra Danmark.
Levering
Ordren bliver afsendt indenfor 1-2 arbejdsdage efter, at ordren er modtaget, såfremt alle varer er på lager. Dog kan der i forbindelse med ferier og i travle perioder være længere leveringstid. Vi afsender ikke ordrer i weekenden og på helligdage. Skulle deres varer, imod forventning, ikke være ankommet indenfor 5 arbejdsdage efter afgivelse af ordren, beder vi Dem om at henvende Dem til Den Kinesiske Købmand enten gennem vores Kontakt formular eller ved at sende en e-mail til: webshop@denkinesiskekoebmand.dk. De bedes vedlægge Deres ordrenummer ved henvendelse om forsinket eller manglende levering.
I tilfælde af at pakken bliver returneret til os uden adresse fejl eller modtager ikke afhenter pakken vil GLS opkræve retur pakke porto som svarer til vægten.
Du vil blive opkrævet dette gebyr fra din bestilling og vi forbeholder os retten til at hæve gebyrbeløbet fra det reserverede ordrebeløb. Vi hæver det beløb som GLS opkræver i gebyr og ønsker du faktura fremsendt på beløbet kan du kontakte os på webshop@denkinesiskekoebmand.dk.
Leveringstidspunktet for privatkunder vil først være gældende fra det øjeblik hvor genstanden er i købers besiddelse i henhold til købeloven.
I tilfælde af at du indtaster din leverings adresse forkert, så pakken bliver omdirigeret til anden adresse af forsendelsesselskabet, vil du blive opkrævet gebyret fra GLS for omdirigeringen på 55,00 DKK. Dette gebyr kan indbetales til vores købmandskonto: Danske Bank 3409-1282 8888 eller Mobilepay på nummer: 31840 Den Kinesiske Købmand.
Afhentning i købmand
Har De valgt at afhente Deres ordre i købmanden, skal denne afhentes senest 3 dage efter De har modtaget notits om at pakken er klar til afhentning. Såfremt ordren ikke er afhentet senest 3 dage herefter, vil denne blive annulleret.
Betalinger
De kan betale med kort (Dankort/VISA-Dankort, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Elektron og JCB). Betaling vil først blive trukket på Deres konto, når varen afsendes. Eller via bankoverførsel, således at De kan indbetale direkte til Den Kinesiske Købmands konto f.eks. gennem e-banking. Den sidste betalingsmulighed er Mobilepay til nr.: 31840 Den kinesiske købmand. Systemmet krypterer alle Deres kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse Deres kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.
De kan ringe til os mellem kl. 10.00 og 19.00 på hverdage og vi kan arrangere levering af bestilte varer.
Alle bestillinger gennem www.denkinesiskekoebmand.dk er dog omfattet af de samme regler som hvis der betales online (se Reklamation > Fortrydelsesret).
Fortrydelsesret
Der er ingen returret / fortrydelsesret for levnedsmidler og andre varer til husholdningen.
For alle andre varer gælder, at De, hvis De fortryder Deres køb gennem denne internetshop, kan ophæve købet indenfor 14 dage. De kan derfor, for egen regning, returnere varen til os på nedenfor nævnte adresse.
Inden De sender varer retur vil vi bede Dem om at informere os herom, De kan bruge vores Kontakt formular eller sende en e-mail til Den Kinesiske Købmand. Vi vil naturligvis også gerne vide, hvorfor De har fortrudt købet. Når vi har modtaget varen hos os, vil vi tilbagebetale Dem varens pris (excl. Forsendelse/fragt), forudsat, at varen returneres i væsentlig samme stand og mængde, som da De modtog den.
Fortrydelsesretten bortfalder, hvis produktet har lidt overlast eller er påført skade ved urigtigt brug. For at vi kan tage produktet retur, skal det være i så god stand, at det kan sælges igen til normal pris. Varen skal være i original emballage, uskadt og salgbar igen. Dette betyder, at når varen returneres og fortrydelsesretten udnyttes, kan dette kun ske, såfremt varen returneres i væsentlig samme stand og mængde som da De modtog den. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis De bruger varen på en måde, hvor det er helt åbenbart at brugen formindsker varens salgsværdi væsentligt.
Da originalemballagen er væsentlig for at visse varer er salgbare, kan det betyde, at varen ikke kan anses for returneret i væsentlig samme stand og mængde, hvis emballagen ikke følger med. Evt. beskyttende emballage eller folie må for eksempel ikke være brudt. Husk derfor altid at gemme emballagen, eller ikke at åbne den, til De er sikker på, at De vil beholde varen.
Reklamationsret
De kan, som udgangspunkt, kun klage over fejl, der viser sig, senest to år efter De har fået varen leveret. Såfremt varen er behæftet med fejl, er De velkommen til at klage skriftligt til Den Kinesiske Købmand eller De kan bruge vores Kontakt formular. De skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at de har opdaget fejl. For varer med begrænset holdbarhed følger reklamationsretten af varens naturlige holdbarhed. De bør beskrive hvori fejlen består, samt hvad De ønsker, der skal gøres ved det.
Hvis fejlen opstår eller viser sig inden for de første tre måneder (90 dage) efter levering, er der en formodning for, at fejlen også har været der på tidspunktet for levering. I dette tilfælde udbedrer vi fejlen vederlagsfrit, og returnerer både den reparerede vare, og refunderer eventuelle transportomkostninger, De måtte have haft.
Opstår fejlen derimod i løbet af de resterende 21 måneder, er det som udgangspunkt Dem, der skal godtgøre, at fejlen var til stede allerede på tidspunktet for levering.
Ved reklamation bedes varen sendes retur, så vidt det er muligt i original emballage. Varen skal sendes til vores salgsafdeling på adressen nedenfor. Desuden skal en kopi af fakturaen samt en fejlbeskrivelse vedlægges.
Reklamationsretten bortfalder, hvis produktet har lidt overlast eller er påført skade ved urigtigt brug.
Viser det sig at varen ikke er i stykker, eller at fejlen ikke kan påvises ud fra kundens fejlbeskrivelse, vil varen blive returneret. Kunden vil derefter blive faktureret 300 kr. inkl. moms til dækning af håndtering. Derudover faktureres også porto og efterkravsgebyr dækkende den aktuelle vares vægt.
Hvis der konstateres fejl, repareres eller ombyttes varen, og sendes uden leveringsomkostninger, tilbage til kunden.
Ved fortrydelse eller reklamation over et produkt, tilbageleveres/sendes produktet til os på nedenstående adresse:
DKK Engros
Roholmsvej 17D
2620 Albertslund
Omkostningen ved returnering af varen påhviler kunden.