Fortrydelsesret
Der er ingen returret / fortrydelsesret for levnedsmidler og andre varer til husholdningen.
For alle andre varer gælder, at De, hvis De fortryder Deres køb gennem denne internetshop, kan ophæve købet indenfor 14 dage. De kan derfor, for egen regning, returnere varen til os på nedenfor nævnte adresse.
Inden De sender varer retur vil vi bede Dem om at informere os herom, De kan bruge vores Kontakt formular eller sende en e-mail til Den Kinesiske Købmand. Vi vil naturligvis også gerne vide, hvorfor De har fortrudt købet. Når vi har modtaget varen hos os, vil vi tilbagebetale Dem varens pris (excl. Forsendelse/fragt), forudsat, at varen returneres i væsentlig samme stand og mængde, som da De modtog den.
Fortrydelsesretten bortfalder, hvis produktet har lidt overlast eller er påført skade ved urigtigt brug. For at vi kan tage produktet retur, skal det være i så god stand, at det kan sælges igen til normal pris. Varen skal være i original emballage, uskadt og salgbar igen. Dette betyder, at når varen returneres og fortrydelsesretten udnyttes, kan dette kun ske, såfremt varen returneres i væsentlig samme stand og mængde som da De modtog den. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis De bruger varen på en måde, hvor det er helt åbenbart at brugen formindsker varens salgsværdi væsentligt.
Da originalemballagen er væsentlig for at visse varer er salgbare, kan det betyde, at varen ikke kan anses for returneret i væsentlig samme stand og mængde, hvis emballagen ikke følger med. Evt. beskyttende emballage eller folie må for eksempel ikke være brudt. Husk derfor altid at gemme emballagen, eller ikke at åbne den, til De er sikker på, at De vil beholde varen.
Reklamationsret
De kan, som udgangspunkt, kun klage over fejl, der viser sig, senest to år efter De har fået varen leveret. Såfremt varen er behæftet med fejl, er De velkommen til at klage skriftligt til Den Kinesiske Købmand eller De kan bruge vores Kontakt formular. De skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at de har opdaget fejl. For varer med begrænset holdbarhed følger reklamationsretten af varens naturlige holdbarhed. De bør beskrive hvori fejlen består, samt hvad De ønsker, der skal gøres ved det.
Hvis fejlen opstår eller viser sig inden for de første tre måneder (90 dage) efter levering, er der en formodning for, at fejlen også har været der på tidspunktet for levering. I dette tilfælde udbedrer vi fejlen vederlagsfrit, og returnerer både den reparerede vare, og refunderer eventuelle transportomkostninger, De måtte have haft.
Opstår fejlen derimod i løbet af de resterende 21 måneder, er det som udgangspunkt Dem, der skal godtgøre, at fejlen var til stede allerede på tidspunktet for levering.
Ved reklamation bedes varen sendes retur, så vidt det er muligt i original emballage. Varen skal sendes til vores salgsafdeling på adressen nedenfor. Desuden skal en kopi af fakturaen samt en fejlbeskrivelse vedlægges.
Reklamationsretten bortfalder, hvis produktet har lidt overlast eller er påført skade ved urigtigt brug.
Viser det sig at varen ikke er i stykker, eller at fejlen ikke kan påvises ud fra kundens fejlbeskrivelse, vil varen blive returneret. Kunden vil derefter blive faktureret 300 kr. inkl. moms til dækning af håndtering. Derudover faktureres også porto og efterkravsgebyr dækkende den aktuelle vares vægt.
Hvis der konstateres fejl, repareres eller ombyttes varen, og sendes uden leveringsomkostninger, tilbage til kunden.
Ved fortrydelse eller reklamation over et produkt, tilbageleveres/sendes produktet til os på nedenstående adresse:
DKK Engros
Roholmsvej 17D
2620 Albertslund
Omkostningen ved returnering af varen påhviler kunden.